Köpvillkor

 

Allmänt

För att genomföra ett köp via ”företaget” krävs att du är myndig och över 18 år. Är du under 18år krävs alltid målsmans medgivande enligt Föräldrabalken. När du genomför en order via vår webshop godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges. Du intygar också att uppgifterna du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våran, vårt och oss mednar vi företaget nedan benämt.

 

Företagsinformtion (nedan kallat företaget)

Partnerlogistik Sverige AB

Österängsgatan 6

521 39  FALKÖPING

Org.nr: 556808-2480

 

Affären gör mellan mellan dig och företaget ovan nämt.

 

Prissättning och betalning:

Varorna som säljs i webshoppen anges inklusive moms och i svenska kronor. I kassan kommer du att se det totala priset inklusive eventuella avgifter samt avdrag för rabatter.

Att beställa via oss är säkert och tryggt. Betalningen sker vi klarna (se avsnitt klarna för mer information).

När betalningen gått igenom skickas en orderbekräftelse ut automatiskt vi vårt system. Den vanligaste anledningen till att du inte får en orderbekräftelse är att man råkat ange felaktig mailadress eller att den hamnat i skräpposten i den e-postklient.

 

Vi använder betalningstjänsten Klarna Checkout och affärstransaktionen kommer att göras via bolaget Klarna. Vi rekommenderar alltid att läsa igenom Klarnas köpvillkor innan du genomför ditt köp hos oss.

Köpvillkoren hittar du här: https://www.klarna.com/se/villkor/

 

Kortbetalningar

När du gör ett köp med Klarna kan du använda ett antal olika finansieringskällor, inklusive debit-, kredit- eller förbetalda kort. Din finansieringskälla kommer att sparas i din Klarna-profil tills dess att du tar bort den från din profil eller i de fall hela din profilen raderas. Genom att välja att spara dina kortuppgifter hos Klarna godkänner du att Klarna debiterar den registrerade finansieringskällan för eventuella efterföljande köp med Klarna. Du kommer inte att debiteras förrän dess du gör ett köp. Om inte den finansieringskälla som du valt som standard kan debiteras för ett köp, inklusive avbetalningsplaner eller prenumerationer, godkänner du att Klarna försöker debitera någon av de andra finansieringskällor som du registrerat i din Klarna-profil. 

 

Få först. Betala sen. 

Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butik när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.

När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 14 dagar från dess att vi skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura

 

Kostnader och avgifter

Vi tar ut  en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer en påminnelseavgift om 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

 

Kreditprövning och personuppgiftsbehandling 

När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning, och det påverkar inte heller din kreditvärdighet/score. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar duhär, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.

 

Överlåtelse 

Du får inte överlåta eller överföra några rättigheter eller skyldigheter du har enligt dessa villkor. I den utsträckning som inte annars redan tillåts enligt tillämplig lag, kan Klarna, när som helt, överlåta eller överföra dessa villkor eller de rättigheter och/eller skyldigheter som gäller enligt dessa villkor, dock förutsatt att sådan överföring eller överlåtelse inte är till din nackdel, och inte ändrar de rättigheter och skyldigheter du har enligt dessa villkor.

Ladda ner denna information.

 

Transport:

Leveranstiden baseras på lagerstatus. Finns varan i lager hos oss skickas den inom 1-2 vardagar (måndag- Fredag). Vid evenutella högtider och högsäsong kan leveranstiden vara längre. Alla paket packas så klimatsmart som möjligt. Vi försöker att använda så lite packmaterial som är möjligt för minsta klimatpåverkan.

Vi använder DHL Checkpoint som standard leverans i vår webhandelslösning. Skulle inte din leverans levereras inom 7 arbetsdagar ber vi dig att kontakata oss via e-post.

 

Skulle det visa sig att varan inte finns på lager fast det uppges på hemsidan kommer vi att kontakta dig för att meddela detta.

 

Hämta i parken

Har du valt hämta i parken kommer dina varor att kunna hämtas på angivet datum.(förutsatt att du valt en dag som parken har öppet) Betalningen kommer dock att dras den dag du lägger order. 

Outlösta paket kommer de skickas hem till adressen du angivit i din order.

 

Ångerrätt 

Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, även om förpackningen öppnats. Dock ska varan och förpackning återlämnas i välvårdat skick, görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning. Varan skall alltid vara helt oanvända för att ångerrätten ska kunna nyttjas annars är värdeminskningen 100%


Så snart vi mottagit din önskan om att använda ångerrätten och vi fått tillbaka varan eller ett bevis på att varan skickats spårbart, återbetalar vi inom ca 2-3 veckor tillbaka dina  pengar för varorna. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor.

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:
Partnerlogistik i Sverige AB Österängsgatan 6 Port 2  521 34 Falköping

Du får själv stå för frakten tillbaka till oss, fraktsätt får ej vara till utlämningsställe utan skall vara en företagsförsändelse, exv. DHL Paket, Posten företagspaket.

Medskickat i din retur måste finnas ditt namn och adress. Använd den packsedel du fick i leveransen där du enkelt fyller i dessa uppgifter och skickar med den i returen. Ange gärna varför du vill returnera varan. 

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

 

Reklamationer 


Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt, I första hand genom en ny likvärdig vara, är varan slut så betalas pengarna tillbaka. Vid reklamation kontakta oss via mail support@partnerlogistik.se och ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig med din reklamation. Skicka inga varor innan du varit i kontakt med oss och fått veta ur du ska gå till väga. 
Vad gäller direkt synliga transportskador på din försändelse se avsnittet om "Leverans" ovan.
Bifoga alltid foton.
Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.  Vid tvister kan du även kontakta EUs tvistlösningssida och få hjälp där  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV

 

Avbeställning av order


Vi hanterar inga avbeställningar utan du får då använda din ångerrätt och återsända varan. 

Byten
Tyvärr tillåter vi inga byten, enklast är att du returnerar dina varor och lägger en ny order i vår webbutik.

 

Garantier
Vi följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar minst ett års garanti på alla produkter. 

Denna garanti gäller inte vid:

  • Olyckshändelse efter det att du har fått varan
  • Vanvård
  • Onormal användning av varan
  • Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.

Enligt konsumentköplagen kan du även alltid reklamera tillverkningsfel på en vara upp till tre år efter köpet.

 

Outlösta paket

För outlösta paket fakturerar vi 300 kr.

 

Kvitto/Orderbekräftelse
Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera din e-postadress är korrekt angiven och i skräpposten. Annars mejla till kundtjänst support@partnerlogistik.se

 

Personuppgifter

Vid köp hos oss kommer vi att behandla era personuppgifter. För mer information om hur vi behandlar dina uppgifter finner du under vår GDPR-policy.

Här hittar du vår GDPR-policy: klicka här

 

Vid frågor gällande behandling av personuppgifter i anslutning till köp ber vi dig kontakta oss via:  support@partnerlogistik.se

 

Övrigt
Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella skriv/text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.
Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägeriförsök polisanmäls.

Vid tvister kan du även kontakta EUs tvistlösningssida och få hjälp där  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV